Tuesday, March 20, 2007

Ringkasan

Ringkasan. Basically, itulah yang kita semua pelajari dalam kuliah MLL semalam. Afiqah (yang berbintikan Alias) tersasar pulak daripada makna sebenar ringkasan. Geli hati semua yang terdengar. :)


Macam biasa, kite berempat la yang paling memekak. Ketawa tak bertitik. Baru stop da start lagi. Bukannya ketawa tak tentu pasal. Kita ni sebenarnya ketawakan diri sendiri. Inner joke la katakan. (bukan internal tau farah) Rasanya, cikgu yang terduduk di hadapan mungkin terperasan yang kita ni ketawa macam at the right places. (faham-faham aja lah yerr)


Oh ya, yang sedang menaip di kibod ni, saya la, afiqah. keluarga panggil iqa, kawan ada yang panggil afiqah, fee, fiqah, fi dan yang tak brapa saya suka(tapi apa nak buat, da terlekat) af. Nak panggil saya apa pun boleh. Preferrably fi. saya ni seorang yang right brainer. Perkataan, frasa, itulah santapan rohani saya. Sastera merupakan cinta terunggul saya, tak kiralah bahasa melayu ataupun inggeris. Menulis pula sesuatu yang amat sebati dalam diri saya.


Blog ni merupakan (teringatkan cikgu zain. Guru bahasa melayu paling best di TKGS) blog yang kedua saya. Sebenarnya, niat di hati hanya ingin menggunakan blog ini sebagai "tempat simpanan" karya-karya saya. Dah simpan karya yang ada, terlintas pulak di hati untuk menggunakan blog ini sebagai wadah mengongsi pengamalan pelajari MLL dan pengalaman mengikuti MLEP. Oleh itu, blog ini berbahasa melayu la. (tak sebaku dan sebaik yang sepatutnya tapi boleh la eh) Blog asal yang saya mulakan dalam pertengahan tahun 2005, blog Inggeris saya.


Akhir kata, kedua-dua blog saya mengandungi segelintir thoughts yang berkeliaran di dalam minda saya. Saya rasa cukuplah apa yang ada, baik yang tersurat atau yang tersirat di balik kata untuk mengenali sedikit sebanyak tentang siapakah saya. Diri saya yang sebenar-benarnya tanpa topeng ataupun pendinding berbentuk apa jua, rahsia. :)

No comments: