Wednesday, March 21, 2007

Yang Termampu

hati siapakah yang sedang berbicara?
kau kah itu wahai bayu?
makna yang tersirat di balik kata
tak tertangkap oleh gegendang telinga
jangan resah, tidak perlu keluhan itu
ada insan bernama aku
jasad bernyawa terkurung kekurangan
maafkan aku bayu
hanya yang termampu.




Dalam kelas MLL siang tadi, cikgu menyambung semula kuliah tentang ringkasan yang terkandas separuh jalan pada hari Isnin lalu. Kali ini, kami pelajari cara mengenal pasti isi-isi penting dalam sesebuah cerita. Somehow, kuliah hari ini tak seriuh kuliah-kuliah yang sebelumnya. Mungkin kerana cikgu kebetulan sakit. Menurut cikgu, beliau baru saja telan sebiji panadol jadi saraf-saraf otak beliau ada sikit punyer slow.Selepas membuat latihan yang cikgu berikan, kita semua berpulangan pulang ke rumah masing-masing.


Tak salah saya, esok pun ada slot untul MLL. Tapi dalam bentuk tutorial pula dan oleh cikgu tety juliana. Saya rasa sampai sini saja post saya pada hari ini. Terpaksa saya mengundur diri kerana nampaknya masa mencemburui masa saya blog (aik, cikgu zain lagi. :) ) . Lagipun, projek sejarah dah memanggil-manggil nama saya.

No comments: